Certyfikat marketingu cyfrowego Google zaleca procentową gęstość słów kluczowych

Kurs szkoleniowy Google Digital Marketing zaleca maksymalną gęstość słów kluczowych 2%, minimalną liczbę słów i miejsce umieszczania słów kluczowych na stronach internetowych. Ktoś ze społeczności SEO zwrócił uwagę na sekcję w nowym kursie szkoleniowym Google z zakresu marketingu cyfrowego, która zaleca napisanie co najmniej 300 słów treści, doradza konkretne obszary strony internetowej do umieszczania słów kluczowych i zaleca gęstość słów kluczowych poniżej 2%.

 

Niektórzy członkowie społeczności zajmującej się marketingiem cyfrowym odezwali się do Google na Twitterze w sprawie dezinformacji, a Danny Sullivan z Google odpowiedział.

 

Certyfikat Google Digital Marketing i E-commerce

Google uruchomiło certyfikat Digital Marketing & E-commerce 2 maja 2022 r. Celem szkolenia i certyfikatu jest pomoc osobom poszukującym pracy w znalezieniu pracy w marketingu cyfrowym. Szkolenie jest wspierane przez Amerykańskie Stowarzyszenie Agencji Reklamowych oraz Amerykańską Federację Reklamy. Kurs marketingu cyfrowego Google obiecuje nauczyć następujących umiejętności :

  • Opracowywanie strategii marketingu cyfrowego i e-commerce
  • Przyciąganie i angażowanie klientów za pośrednictwem cyfrowych kanałów marketingowych, takich jak wyszukiwanie, media społecznościowe i poczta e-mail
  • Mierzenie analityki marketingowej i dzielenie się spostrzeżeniami
  • Budowanie sklepów e-commerce, analiza wyników e-commerce i wzrost lojalności klientów

 

Deklarowanym celem programu jest nauczenie niewykwalifikowanych pracowników, jak osiągnąć biegłość w zawodach w marketingu cyfrowym na poziomie podstawowym. Ale jak absolwenci programu mogą mieć biegłość, jeśli to, czego się nauczyli, jest nieprawidłowe?

Certyfikat marketingu cyfrowego

Kurs szkoleniowy Google zaleca gęstość słów kluczowych

W części kursu o nazwie Podstawy marketingu cyfrowego, w trzecim tygodniu kursu, znajduje się sekcja o nazwie Badanie słów kluczowych i wypełnianie słów kluczowych. W tej konkretnej sekcji materiały szkoleniowe Google określają maksymalną gęstość słów kluczowych dla docelowych fraz kluczowych. Gęstość słów kluczowych to wyrażona w procentach miara tego, jak często słowo kluczowe pojawia się na stronie internetowej.

Pomiar gęstości słów kluczowych informuje, że słowo kluczowe pojawiło się X% razy na stronie internetowej. Oryginalne, stare algorytmy wyszukiwarek wykorzystywały gęstość słów kluczowych jako sposób na określenie, o czym jest strona. Im częściej słowo kluczowe pojawiało się na stronie, tym bardziej prawdopodobne jest, że strona dotyczy tego wyrażenia kluczowego. Ale wyszukiwarki odeszły od tej metody rankingu słów kluczowych. A może mają?

 

Własny kurs szkoleniowy Google zawiera zaskakujące stwierdzenie na temat gęstości słów kluczowych, zalecając rzeczywisty limit gęstości słów kluczowych. Kurs stwierdza:

„Utrzymuj gęstość słów kluczowych poniżej standardu branżowego 2%.

Oznacza to, że 2% lub mniej słów na stronie powinno stanowić docelowe słowa kluczowe”.

 

Napisz minimum 300 słów

Innym zaleceniem, które podnosi brwi, jest minimalna liczba słów na stronach internetowych, która podkreśla, że ​​im więcej słów na stronie, tym bardziej prawdopodobne jest, że strona zostanie sklasyfikowana przez Google.

 

Szkolenie poleca:

„Napisz ponad 300 słów na swojej stronie internetowej.

Twoja strona z większym prawdopodobieństwem znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania, jeśli napiszesz więcej wysokiej jakości treści”.

 

Gdzie umieścić słowa kluczowe

Dokument podaje również dokładne lokalizacje, w których należy umieścić słowa kluczowe:

„Twoje słowa kluczowe powinny być użyte tylko raz w następujących miejscach na każdej stronie w Twojej witrynie: tytuł strony, podtytuł, pierwszy akapit i zakończenie treści”.

Google popełnił błąd?

Szkolenie zostało napisane przez Google i nie powinno zawierać informacji poufnych. Ogłoszenie certyfikatu z marketingu cyfrowego zawiera oświadczenie, że wszystkie informacje zawarte w kursie są dostępne w dokumentacji wyszukiwarki Google .

„Ten program nie zawiera żadnych poufnych informacji. Wszystkie nauczane funkcje wyszukiwarki Google są publicznie dostępne, więcej informacji znajdziesz w oficjalnej dokumentacji wyszukiwarki Google”.

 

Oczywiste jest, że zalecenia dotyczące liczby słów i gęstości słów kluczowych nie pochodzą z publicznej dokumentacji Google. Należy się również zastanowić, skąd pochodziły również zalecenia dotyczące tego, gdzie umieszczać słowa kluczowe na stronie internetowej. Błąd stawia pod znakiem zapytania, jak niezawodny jest ten kurs, jeśli tak oczywisty błąd, jak ten, mógłby znaleźć się w wersji kursu na żywo. Google uznaje złe informacje na kursie szkoleniowym z zakresu marketingu cyfrowego.

 

Marketer wyszukiwania Gianluca Fiorelli ( @gfiorelli1 ) zwrócił uwagę na błąd na Twitterze. Napisał również na Twitterze, że jest to mit SEO i wyraził przerażenie, że kurs podstawowy na temat marketingu cyfrowego nauczy studentów dezinformacji. Danny Sullivan wyjaśnił, że zespół, który opracował kurs szkoleniowy, nie jest powiązany z zespołem wyszukiwania i zobowiązał się do przekazania opinii.

 

Danny napisał na Twitterze :

„Nie należę do zespołu, który to wyprodukował, ani nie są częścią zespołu Search. Jako członek zespołu wyszukiwania nie zalecamy żadnych limitów, „gęstości” ani niczego w tym rodzaju. Można to zignorować; Przekażę to dalej. Nasza rada z Wyszukiwarki jest tutaj ”.

Link, który przekazał Danny, prowadzi do Przewodnika startowego Google Search Engine Optimization (SEO) , który jest obszernym zasobem obejmującym znaczną ilość podstaw SEO, takich jak tagi tytułowe i opisy meta.

 

Szukając dezinformacji

Wokół marketingu cyfrowego jest wiele dezinformacji. Odkrywanie mitów dotyczących marketingu w wyszukiwarkach na własnym kursie szkoleniowym Google z marketingu cyfrowego jest nieoczekiwane.